Professur für Wirtschaftspsychologie mit Schwerpunkt: Menschliche Entscheidungsprozesse in wirtschaftlichen Kontexten, Wissenschaftliche Methoden, Statistik, Marktforschung, Meinungsforschung, Soziometrie

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Univ.-Prof. Dr. Matthias Spörrle

Professor für Wirtschaftspsychologie

Telefon: +43 6216 2626 0
E-Mail: matthias.spoerrle@uni-seeburg.at

Professur in Zahlen

0
Publikationen
0
Abschlußarbeiten betreut
0
Forschungs- & Praxis­projekte
0
Aktuelle Kooperationen
0
Auszeichnungen für Exzellenz

Teammitglieder und betreute Dissertant:innen

Marijan Schulte

Externer Dissertant und wissenschaftlicher Mitarbeiter

Jeanette Kalimeris

Externe Dissertantin

Sabrina Renz

Externe Dissertantin

Verena Schulz

Externe Dissertantin

Bert Overlack

Externer Dissertant

Carmen Bassler

Externe Dissertantin

Lukas Stein

Externer Dissertant

Profil der Professur

  • Menschliche Entscheidungsprozesse in wirtschaftlichen Kontexten
  • wissenschaftliche Methoden
  • Statistik
  • Akzeptanzforschung
  • Strategie / Personal & Organisation
  • insbesondere Organisationskultur
  • Forschungskolloquium auf Doktoratsniveau (Spörrle & Schulte begleitend)
  • Kolloquium auf Masterniveau (Spörrle & Schulte begleitend)
  • Statistik und Angewandte Statistik (Spörrle)
  • Forschungsseminar zu Personalpsychologie (Spörrle)
  • Fallstudienseminar im Bereich Personal & Organisation (Schulte)
  • Individuelle Kommunikationskompetenz & Wissenspräsentation (Schulte)
  • Forschungsmethoden auf Bachelor-, Master- und Doktoratsniveau (Spörrle)
  • Association for Psychological Science
  • Human-Capital-Club
  • Berufsverband Deutscher Psychologinnen und Psychologen
  • Münchener Universitätsgesellschaft

Über Univ.-Prof. Dr. Matthias Spörrle

Univ.-Prof. Dr. Matthias Spörrle ist Professor für Wirtschaftspsychologie, insb. Strategie & Organisation und Forschungsmethoden auf Master und Doktoratsniveau an der Privatuniversität Schloss Seeburg und Professor am Hochschulinstitut-Schaffhausen (Schweiz) sowie Member of Doctoral Examination Committee and der Triagon Academy. In seiner Forschung untersucht er die menschliche Entscheidungsfindung, insbesondere im Arbeits- und Geschäftsleben, aus sozialer und evolutionärer Perspektive. Seine Arbeiten befassen sich mit dem Menschen als voreingenommenem Entscheidungsträger in Organisationen und damit, wie Menschen mit radikalen Veränderungen funktional umgehen können. Er arbeitet und lebt in Deutschland, Österreich und der Schweiz. 

Meine Buchempfehlung

30 Minuten: Mit starker Psyche Krisen meistern 

Mein Lieblingszitat

“Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.”
(
Albert Szent-Gyorgyi in Irving Good, The Scientist Speculates (1962)

Meine favorisierte Publikation

Don’t hate me because I’m beautiful: Anti-attractiveness bias in organizational evaluation and decision making.
(
Aghte, M., Spörrle, M., Maner, J. K. 2010)

Publikationen und Transferleistungen der Professur

Schlüsselpublikationen

  • Mölders, S., Brosi, P., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2019). The effect of top management trustworthiness on turnover intentions via negative emotions: The moderating role of gender. Journal of Business Ethics, 156(4), 957–969.

  •  Mölders, S., Brosi, P., Bekk, M., Spörrle, M. & Welpe, I. M. (2018). Support for quotas for women in leadership: The influence of gender stereotypes. Human Resource Management, 57(4), 869-882.

  • Brosi, P., Spörrle, M., Welpe, I. M. & Heilman, M. E. (2016). Expressing pride: Effects on perceived agency, communality, and stereotype-based gender disparities. Journal of Applied Psychology, 101(9), 1319-1328.

  • Byza, O. A. U., Schuh, S. C., Dörr, S. L., Spörrle, M. & Maier, G. W. (2017). Are two cynics better than one? Toward understanding effects of leader-follower (in-)congruence in social cynicism. Journal of Organizational Behavior, 38(8), 1246-1259.

Mölders, S., Brosi, P., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2019). The effect of top management trustworthiness on turnover intentions via negative emotions: The moderating role of gender. Journal of Business Ethics, 156(4), 957–969.

Ritzenhöfer, L., Brosi, P., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2019). Satisfied with the job, but not with the boss: Leaders’ expressions of gratitude and pride differentially signal leader selfishness, resulting in differing levels of followers’ satisfaction. Journal of Business Ethics, 158(4), 1185–1202.

Offergelt, F., Spörrle, M., Moser, K., & Shaw, J. D. (2019). Leader‐signaled knowledge hiding: Effects on employees‘ job attitudes and empowerment. Journal of Organizational Behavior40(7), 819-833.

Mölders, S., Brosi, P., Bekk, M., Spörrle, M. & Welpe, I. M. (2018). Support for quotas for women in leadership: The influence of gender stereotypes. Human Resource Management57(4), 869-882.

Tang, M., Werner, C., Cao, G., Tumasjan, A., Shen, J., Shi, J. & Spörrle, M. (2018). Creative expression and its evaluation on work-related verbal tasks: A comparison of Chinese and German samples. Journal of Creative Behavior52(1), 91-103.

Byza, O. A. U., Schuh, S. C., Dörr, S. L., Spörrle, M. & Maier, G. W. (2017). Are two cynics better than one? Toward understanding effects of leader-follower (in-)congruence in social cynicism. Journal of Organizational Behavior, 38(8), 1246-1259.

Ritzenhöfer, L., Brosi, P., Spörrle, M. & Welpe, I. M. (2017). Leader pride and gratitude differentially impact follower trust. Journal of Managerial Psychology, 32(6), 445-459.

Schwarzmüller, T., Brosi, P., Spörrle, M. & Welpe, I. M. (2017). It’s the base: why displaying anger instead of sadness might increase leaders‘ perceived power but worsen their leadership outcomes. Journal of Business and Psychology, 32(6), 691-709.

Agthe, M., Strobel, M., Spörrle, M., Pfundmair, M. & Maner, J. K. (2016). On the borders of harmful and helpful beauty biases: The biasing effects of physical attractiveness depend on sex and ethnicity. Evolutionary Psychology14(2), 1-14.

Brosi, P., Spörrle, M., Welpe, I. M. & Heilman, M. E. (2016). Expressing pride: Effects on perceived agency, communality, and stereotype-based gender disparities. Journal of Applied Psychology101(9), 1319-1328.

Wollersheim, J., Leyer, M. & Spörrle, M. (2016). When more is not better: The effect of the number of learning interventions on the acquisition of process-oriented thinking. In Management Learning, 47(2), 137-157.

Wollersheim, J., Lenz, A., Welpe, I. & Spörrle, M. (2015). Me, myself, and my university: A multilevel analysis of individual and institutional determinants of academic performance. In Journal of Business Economics (ZfB), 85(3), 263-291.

Spörrle, M. & Bekk, M. (2014). Meta-analytic guidelines for evaluating single-item reliabilities of personality instruments. In Assessment, 21, 272-285.

Werner, C. H., Tang, M., Kruse, J., Spörrle, M. & Kaufmann J. C.(2014). The Chinese version of the revised creativity domain questionnaire (CDQ-R): First evidence for its factorial validity and systematic association with the big five. In Journal of Creative Behavior, 48(4), 254-275.

Agthe, M., Spörrle, M., Frey, D., Walper, S., & Maner, J. K. (2013). When romance and rivalry awaken: Attractiveness-based social judgment biases emerge at puberty. In Human Nature, 24(2), 182-195.

Brosi, P., Spörrle, M., Welpe, I. M., & Shaw, J. D. (2013). Evaluations of one’s own and others financial rewards: The role of trait positive affectivity. In Journal of Personnel Psychology, 12(3), 105-114.

Ringelhan, S., Wollersheim, J., Welpe, I. M., Fiedler, M., & Spörrle, M. (2013). Work motivation and job satisfaction as antecedents of research performance: Investigation of different mediation models. In Journal of Business Economics (Special Issue), 3, 7-38.

Strobel, M., Tumasjan, A., Welpe, I. M., & Spörrle, M. (2013). The future starts today, not tomorrow: How future focus promotes organizational citizenship behaviors. In Human Relations, 66(6), 829-856.

Tumasjan, A., Welpe, I. M., & Spörrle, M. (2013). Easy now, desirable later: The moderating role of temporal distance in opportunity evaluation and exploitation. In Entrepreneurship Theory and Practice, 37(4), 859-888

Wollersheim, J., Döbrich, C., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2013). Biases and debiasing in bank lending decisions to nascent entrepreneurs: An experimental study. In International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 20(4), 462-480

Michl, T./Spörrle, M./Welpe, I. M./Picot, A. (2012): Der Einfluss von Kognition und Affekt auf Unternehmensgründungsentscheidungen: Eine vergleichende Analyse von Angestellten und Unternehmern. In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft,82(3), 275-304.

Welpe, I. M./Spörrle, M./Grichnik, D./Michl, T./Audretsch, D. G. (2012): Emotions and opportunities: The interplay of opportunity evaluation, fear, joy, and anger as antecedent of entrepreneurial exploitation. In Entrepreneurship Theory and Practice, 36(1), 69-96.

Agthe, M./Herget, P./Spörrle, M./Felser, G. (2011): Attraktivität ist nicht alles: Die Bedeutsamkeit der Identifikation des Konsumenten mit dem Testimonial im Kontext konsumrelevanten Verhaltens. In: Wirtschaftspsychologie Nr. 13(1), 129-140.

Agthe, M./Spörrle, M./Maner, J. K. (2011): Does being attractive always help? Interactive effects of attractiveness and gender on social decision-making. In: Personality and Social Psychology Bulletin No. 37, 1042-1054. (Impact Factor 2,575 nach SSCI 2009)

Agthe, M./Spörrle, M./Maner, J. K. (2010): Don’t hate me because I’m beautiful – Anti-attractiveness bias in organizational evaluation and decision making. In: Journal of Experimental Social Psychology No. 46(6), 1151-1154. (Impact Factor 2,239 nach SSCI 2009)

Agthe, M./Spörrle, M. (2010): Was die Entscheidung verfälscht. In: Personalmagazin Nr. 12(11), 16-18. (E – Publikation nach VHB/JQ 2.1)

Bekk, M./Spörrle, M. (2010): The influence of perceived personality characteristics on positive attitude towards and suitability of a celebrity as a marketing campaign endorser. In: The Open Psychology Journal No. 3, 54-66.

Michl, T./Welpe, I. M./Spörrle, M./Picot, A. (2010): Der Einfluss affektiver Zustände auf den strategischen Entscheidungsfindungsprozess. In: Managementforschung Nr. 20, 79-112. (B – Publikation nach VHB/JQ 2.1)

Mielke, A. O./Spörrle, M. (2010): Mehr als nur Methoden – Zum Kompetenzprofil eines erfolgreichen Projektmanagers. In: Wirtschaftspsychologie aktuell Nr. 17(4), 28-34.

Spörrle, M./Strobel, M./Tumasjan, A. (2010): On the incremental validity of irrational belies in predicting subjective well-being while controlling for personality factors. In: Psicothema No. 22(3), 543-548. (Impact Factor 0,910 nach SSCI 2009)

Spörrle, M./Bekk, M./Felser, G. (2010): Facetten der Kongruenz – Persönlichkeitsbasierte Ähnlichkeit von Marke und Testimonial als Determinanten wahrgenommener Passung und Kaufwahrscheinlichkeit. In: Marketing ZFP Nr. 32, 180-194. (C – Publikation nach VHB/JQ 2.1)

Spörrle, M./Landes, M./Otrebski, D. A./Schwehm H. (2010): Zeig uns, wie wir zueinander stehen – Soziometrische Verfahren und assoziierte visuell-skalierende Techniken im berufsbezogenen Anwendungskontext. In: Zeitschrift für Psychodrama und Soziometrie Nr. 9(1), 175-188.

Spörrle, M./Stich, J. (2010): Sleeping in safe places – An experimental investigation of human sleeping place preferences from an evolutionary perspective. In: Evolutionary Psychology No. 8(3), 405-419. (Impact Factor 1,278 nach SSCI 2010)

Welpe, I. M./Michl, T./Spörrle, M. (2010): Expertenberatung oder Coaching? So finden Sie den richtigen Beratungsansatz für Ihr Projekt. In: Zeitschrift Führung und Organisation Nr. 79(4), 257-264. (E – Publikation nach VHB/JQ 2.1)

Agthe, M./Spörrle, M. (2009): On the context sensitivity of the Sexual Attribution Bias – A replication and extension to situations of failure. In: The Open Psychology Journal No. 2, 19-24.

Michl, T./Spörrle, M./Welpe, I. M. (2009): Ich fühle, also starte ich (nicht)? Die Rolle der Emotionen bei der Gründungsentscheidung. In: Wirtschaftspsychologie aktuell Nr. 16(4), 49-50.

Spörrle, M./Breugst, N./Welpe, I. M. (2009): „That seems to be promising!“ Predicting opportunity evaluation by means of situational characteristics and individual cognitions. In: International Journal of Entrepreneurial Venturing No. 1, 41-56. (C – Publikation nach VHB/JQ 2.1)

Tumasjan, A./Welpe, I. M./Spörrle, M. (2009): Spatz in der Hand oder Taube auf dem Dach? Wie zeitliches Denken Gründer beeinflusst. In: Wirtschaftspsychologie aktuell Nr. 16(4), 55-57.

Agthe, M./Spörrle, M./Dörfler, R./Försterling, F. (2008): Job applications, voting behavior and university recruitment: Evidence for a multidimensional attractiveness-gender bias in selection contexts [Abstract]. In: International Journal of Psychology No. 43(3/4), 76. (Impact Factor 1,338 nach SSCI 2009)

Agthe, M./Spörrle, M./Försterling, F. (2008): Success attributions and more: Multidimensional extensions of the Sexual Attribution Bias to failure attributions, social emotions, and the desire for social interaction. In: Personality and Social Psychology Bulletin No. 34, 1627-1638. (Impact Factor 2,575 nach SSCI 2009)

Queri, S./Spörrle, M. (2008): Wie aussagekräftig sind Kundenbefragungen in der medizinischen Rehabilitation von psychisch Kranken? In: Die Rehabilitation Nr. 47, 350-358.

Spörrle, M./Bühner, M./Rothe, G. (2008): Elektronik-Medien im Wettstreit um die Aufmerksamkeit des Kunden. Markt und Technik 32(20), 58-60.

Spörrle, M./Tumasjan, A./Becker, F./Moser, K. (2008): „but the name will never be forgotten“ – Eine Bestandsaufnahme der Psychologie des Markennamens. In: Wirtschaftspsychologie 10(4), 5-14.

Spörrle, M./Welpe, I./Breugst, N./Scapin, K. (2008): Fear and primary appraisal in the entrepreneurship context [Abstract]. In: International Journal of Psychology No. 43(3/4), 391. (Impact Factor 1,338 nach SSCI 2009)

Spörrle, M./Welpe, I. M./Ringenberg, I./Försterling, F. (2008): Irrationale Kognitionen als Korrelate emotionaler Kompetenzen aus dem Kontext emotionaler Intelligenz und individueller Zufriedenheit am Arbeitsplatz. In: Zeitschrift für Personalpsychologie Nr. 7, 113-128. (C – Publikation nach VHB/JQ 2.1, Impact Factor 1,370 nach SSCI 2009)

Strobusch, F./Spörrle, M./Stadler, C. (2008): Projekt-Atom und Rollenspiel als Arrangement im projektbasierten Organisationskontext. In: Zeitschrift für Psychodrama und Soziometrie Nr. 7(2), 260-269.

Breugst, N./Scapin, K./Spörrle, M./Welpe, I. M. (2007): Gedanken und Gefühle im Kontext unternehmerischen Verhaltens – Psychologische Implikationen für das Humankapital. Human-Capital-Report [online verfügbar: http://www.humancapitalreport.eu/html/aus_forschung_und_praxis.html].

Spörrle, M./Gerber-Braun, B./Försterling, F. (2007): The influence of response lines on response behavior in the context of open-question formats. In: Swiss Journal of Psychology No. 66(2), 103-107. (Impact Factor 0,545 nach SSCI 2009)

Spörrle, M./Försterling, F. (2007): Which thoughts can kill a boxer? Naive theories about cognitive and emotional antecedents of suicide. In: Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice No. 80, 497-512. (Impact Factor 0,973 nach SSCI 2009)

Spörrle, M./Welpe, I. M./Försterling, F. (2006): Cognitions as determinants of (mal)adaptive emotions and emotionally intelligent behavior in an organizational context. In: Psicothema No. 18(Suppl.), 165-171. (Impact Factor 0,910 nach SSCI 2009)

Spörrle, M. (2005): Im Dialog Kunden und Medien verstehen. In: Markt und Technik Nr. 29(37), 58-60.

Spörrle, M./Rudolph, U. (2000): Was machen Sie beruflich? Evaluative Einstellungen und Wortnormen für Berufsbezeichnungen im Deutschen. In: Zeitschrift für Experimentelle Psychologie Nr. 47, 297-307.

Offergelt, F., Spörrle, M., & Moser, K. (2020). Warum Wissen in Organisationen zurückgehalten wird. Psychologische Rundschau. https://doi.org/10.1026/0033-3042/a000475

Moser, K. & Spörrle, M. (2017). Werbekommunikation. In H.-W. Bierhoff & D. Frey (Hrsg.), Kommunikation, Interaktion und soziale Gruppenprozesse (S. 379-405). Göttingen: Hogrefe.

Michl, T./Welpe, I. M./Spörrle, M./Picot, A. (2009): The role of cognitions and emotions in entrepreneurial decision-making. In: Carsrud, A. L./Brännback, M. (Hrsg.), Understanding the entrepreneurial mind (S. 167-190). New York: Springer.

Becker, F./Rosenstiel, L. v./Spörrle, M. (2007): Persuasion durch Glaubwürdigkeit. In: K. Moser (Hrsg.), Wirtschaftspsychologie (S. 69-84). Heidelberg: Springer.

Spörrle, M./Welpe, I. M. (2006): How to feel rationally – Linking Rational Emotive Behavior Therapy with components of emotional intelligence. In: Ashkanasy, N. M./Zerbe, W. J./Härtel, C. E. J. (Hrsg.), Research on emotion in organizations (Bd. 2) – Individual and organizational perspectives on emotion management and display (S. 291-322). Oxford: Elsevier.

Försterling, F./Spörrle, M. (2005): Emotion. In: Frey, D./Rosenstiel, L. v./Hoyos, C. G. (Hrsg.), Wirtschaftspsychologie (S. 65-71). Weinheim: Beltz.

Spörrle, M./Welpe, I. (2004): Gender and entrepreneurship in South Africa – An exploratory empirical investigation. In: Welpe, I./Thege, B./Henderson, S. (Hrsg.), The gender perspective – Innovations in economy, organisation and health within Southern African development community (SADC) (S. 106-159). Frankfurt: Peter Lang.

Bekk, M., Völckner, F., Melnyk, V., & Spörrle, M. (2019). Does kin care make us better consumers? The effect of the kin care motive on sustainable behavior. Accepted to CBSIG 2019 Conference, Bern, Switzerland.

Steiner, T., Bekk, M., Öhler, T., & Spörrle, M. (2019). Riding on the tailwinds of quality: Product quality as moderator on the effect of brand-consumer congruence on consumers’ recommendation behavior. Proceedings of the 48th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Hamburg, Germany.

Bekk, M., Spörrle, M., & Völckner, F. (2013, June). The neglected triangle of Nespresso, George Clooney, and me: Brand-endorser-consumer (BEC) fit indictors incrementally predict consumer attitudes and behavioural intentions. Paper presented at the 42nd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Istanbul, Turkey.

Döbrich, C. Wollersheim, J., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2013, February/March). No panacea but an improvement: Anti-age discrimination in personnel evaluation is mitigated by debiasing interventions. Paper presented at the Workshop der Wissenschaftlichen Kommission Organisation des VHB, Jena, Germany.

Hedjasie, R., Spörrle, M., Hohenberger, C., & Werner, C. H. (2013, June). They only claim to take responsibility: Corporate hypocrisy mitigates the positive impact of corporate social responsibility on word-of-mouth recommendation. Poster session presented at the 42nd European Marketing Academy Conference, Istanbul, Turkey

Hohenberger, C., Hedjasie, R., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2013, May). Dimensions of corporate social responsibility as predictors of consumer behavior indicators: A question of subjective importance? Presented at the 16th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Münster, Germany.

Hohenberger, C., Spörrle, M., & Hedjasie, R. (2013, June). Why should I visit this country? Country personality as predictor of visiting intentions and the moderating role of perceived country dissimilarity. Presented at the 42nd European Marketing Academy Conference, Istanbul, Turkey.

Ringelhan, S., Wollersheim, J., Welpe, I. M., Fiedler, M., & Spörrle, M. (2013, June). Work motivation and job satisfaction as antecedents of research performance. Paper presented at 13th annual conference of the European Academy of Management (EURAM), Istanbul, Turkey.

Ritzenhöfer, L., Brosi, P., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2013, May). Show me that I can trust you: Leader emotion display predicts follower trust. Paper presented at the 75th Wissenschaftliche Jahrestagung des VHB, Würzburg, Germany.

Ritzenhöfer, L., Brosi, P., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2013, May). Show me that I can trust you: Leader emotion display predicts dimensions of follower trust. Poster session presented at the 16th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Münster, Germany.

Schwarzmüller, T., Brosi, P., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2013, February / March). Shareholders favor stakeholder management? Yes they do as long as it does not hurt! Paper presented at the Workshop der Wissenschaftlichen Kommission Organisation des VHB, Jena, Germany.

Schwarzmüller, T., Brosi, P., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2013; May). Shareholders favor stakeholder management? Yes they do as long as it does not hurt! Poster session presented at the 16th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Münster, Germany.

Schwarzmüller, T., Brosi, P., Spörrle, M., & Welpe, I. M. (2013, June). Costs and benefits of anger: Leader use of negative emotion displays and power perceptions. Paper presented at the So Doc-2013 Workshop, Cologne, Germany.

Spörrle, M., Hohenberger, C., & Hedjasie, R. (2013). The importance of being responsible: An importance-weighted analysis of the content and the predictive validity of corporate social responsibility dimensions. Poster session presented at the 42nd European Marketing Academy Conference, Istanbul, Turkey.

Bekk, M., Kruse, J., Nowakowski, N., & Spörrle, M. (2012, May). A place like me: Holiday destination-holiday maker personality fit predicts satisfaction with tourist destination and recommendation. Paper presented at the 41st Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Lisbon, Portugal

Brosi, P., Spörrle, M., Welpe, I. M., & Shaw, J. D. (2012, February). The role of trait positive affectivity in the evaluations of one‘s own and others financial rewards. Paper presented at the Workshop der Wissenschaftlichen Kommission Organisation des VHB, Berlin, Germany.

Drescher, M. A., Welpe, I. M., Korsgaard, M. A., Picot, A., Spörrle, M., & Wigand, R. T. (2012, May/June). The waxing and waning of trust: The dynamic role of ability in the development of trusting behavior. Paper presented at the 74th Wissenschaftliche Jahrestagung des VHB, Bolzano, Italy.

Döbrich, C., Wollersheim, J., & Spörrle, M. (2012, August). Concerns about the age quake. How to overcome age stereotypes in hiring decisions. Paper presented at the 2012 Academy of Management Annual Meeting, Boston, USA.

Nachtigall, K., Agthe, M., & Spörrle, M. (2012, April). The biasing effects of subjective importance of a romantic relationship and current relationship status on professional hiring decisions. Poster session presented at the 54. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Mannheim, Germany.

Spörrle, M., & Brosi, P (2012, August). Too proud to help? Examining the opposing influences of authentic and hubristic pride on helping. Paper presented at the 2012 Academy of Management Annual Meeting, Boston, USA.

Spörrle, M., Hedjasie, R., & Werner, C. H. (2012, September). Embedding the concept of green country image into marketing theory and application. Paper presented at the International Conference on Governance for Sustainable Development (GAVA), Rethymno, Greece.

Spörrle, M., Tang, M., Zhang, H., Agthe, M., & Werner, C. H. (2012, May). The green footprint of innovation: Perceived creativity of a country incrementally predicts green country image. Paper presented at the 41st Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Lisbon, Portugal.

Werner, C. H., & Spörrle, M. (2012, September). Lessons learned: An empirical review of academic programs in sustainability education. Paper presented at the International Conference on Governance for Sustainable Development (GAVA), Rethymno, Greece.

Wimmer, B. M., Spörrle, M., Astahova, M., & Goetz, T. (2012, September). Emotionsregulationsstrategien moderieren den Zusammenhang zwischen Ärger und ökonomischem Risikoverhalten. Poster session presented at the 48th Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Bielefeld, Germany.

Wollersheim, J., Döbrich, C., Spörrle, M., & Welpe, I. (2012, February). Stereotypes and debiasing in bank lending decisions to nascent entrepreneurs. Paper presented at the Workshop der Wissenschaftlichen Kommission Organisation des VHB, Berlin, Germany.

Brosi, P., Welpe, I. M., & Spörrle, M. (2011, December). How self- and other-focused emotions influence the motivational force of financial rewards<(i>. Paper presented at the 3rd European Reward Management Conference, Brussels, Belgium.

Drescher, M. A., Welpe, I. M., Korsgaard, M. A., Picot, A., Spörrle, M., & Wigand, R. T. (2011, August). The waxing and waning of trust: The dynamic role of ability in the development of trusting behavior. Paper presented at the 2011 annual meeting of the Academy of Management, San Antonio, USA.

Tang, M., Luo, F., Shi, B., Wang, J., & Spörrle, M. (2011, July). Chinese young inventors: Their family background, perceptions of inventiveness, and attitudes towards peers. Paper presented at the 9th Biennial Conference of the Asian Association of Social Psychology, Kunming, PRC.

Brosi, P./Spörrle, M. (2011): How positive trait affectivity influences evaluation of rewards for ourselves and others. In: Academy of Management – Annual Meeting. San Antonio: 08.2011.

Haller, B./Spörrle M. (2011): Knowledge nudges you into nibbling nature: Obesity risk knowledge as a sensitizer for ecological food choice [Abstract]. In: Reimann, M./Schilke, O. (Eds.), NeuroPsychoEconomics Conference Proceedings (S. 44). Munich: Association for NeuroPsychoEconomics.

Hedjasie, R./Bekk, M./Spörrle, M. (2011): Yes, the brand is green, but why should it matter? – Extending the process model of green brand equity to consumer attitudes and word-of-mouth [Abstract]. In: Reimann, M./Schilke, O. (Eds.), NeuroPsychoEconomics Conference Proceedings (S. 46). Munich: Association for NeuroPsychoEconomics.

Hohenberger, C./Bekk, M./Spörrle, M. (2011): Mother earth is calling! Gender dimensions of brand personality as incrementally predictive indicators of green brand image and the moderating influence of green value orientation [Abstract]. In: Reimann, M./Schilke, O. (Eds.), NeuroPsychoEconomics Conference Proceedings (S. 47). Munich: Association for NeuroPsychoEconomics.

Kruse, J./Fischer, P./Spörrle M. (2011): Digital signage for in-store advertising at gas stations/retail stores in Germany: A field study [Abstract]. In: Reimann, M./Schilke, O. (Eds.), NeuroPsychoEconomics Conference Proceedings (S. 32). Munich: Association for NeuroPsychoEconomics.

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